AVE MARIA - informator katolicki, bo wiara jest w nas

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Home


安i皻a s. Faustyna Kowalska, znana jest dzi w ca造m 鈍iecie jako aposto趾a Mi這sierdzia Bo瞠go. Helena Kowalska (w zakonie Faustyna) urodzi豉 si 25 sierpnia 1905 r. jako trzecie z dziesi璚iorga dzieci, w rolniczej rodzinie z G這gowca. Do szko造 chodzi豉 nieca貫 3 lata, a nast瘼nie jako kilkunastoletnia dziewczynka opu軼i豉 dom rodzinny, by na s逝瘺ie u zamo積ych rodzin w Aleksandrowie, υdzi i Ostr闚ku zarobi na w豉sne utrzymanie i pom鏂 rodzicom. Od 16. roku 篡cia pracowa豉 jako s逝膨ca.


G這s powo豉nia odczuwa豉 w swej duszy ju od si鏚mego roku 篡cia (na dwa lata przed przyst徙ieniem do I Komunii 鈍i皻ej), ale rodzice nie zgadzali si na jej wst徙ienie do klasztoru. W tej sytuacji Helenka usi這wa豉 zag逝szy w sobie to Bo瞠 wezwanie, lecz przynaglona wizj cierpi帷ego Chrystusa i s這wami wyrzutu: Dok康 ci cierpia b璠 i dok康 mnie zwodzi b璠ziesz? (Dz.9) - podj窸a pr鏏y poszukiwania miejsca w klasztorze. Puka豉 do wielu furt zakonnych, ale nigdzie jej nie przyj皻o. 1 sierpnia 1925 roku przekroczy豉 pr鏬 klauzury w klasztorze Zgromadzenia Si鏀tr Matki Bo瞠j Mi這sierdzia w Warszawie. W swoim Dzienniczku wyzna豉: Zdawa這 mi si, 瞠 wst徙i豉m w 篡cie rajskie. Jedna si wyrywa豉 z serca mojego modlitwa dzi瘯czynna (Dz.17).

Po kilku tygodniach prze篡wa豉 jednak siln pokus przeniesienia si do innego zgromadzenia, w kt鏎ym by這by wi璚ej czasu na modlitw. Wtedy Pan Jezus, ukazuj帷 jej swe zranione i um璚zone oblicze, powiedzia: Ty mi wyrz康zisz tak bole嗆, je瞠li wyst徙isz z tego Zakonu. Tu ci wezwa貫m, a nie gdzie indziej i przygotowa貫m wiele 豉sk dla ciebie (Dz.19).

W Zgromadzeniu otrzyma豉 imi - s. Maria Faustyna. Nowicjat odby豉 w Krakowie i tam z這篡豉 pierwsze, a po pi璚iu latach wieczyste 郵uby zakonne: czysto軼i, ub鏀twa i pos逝sze雟twa. Pracowa豉 w kilku domach Zgromadzenia, najd逝瞠j w Krakowie, P這cku i Wilnie, pe軟i帷 obowi您ki kucharki, ogrodniczki i furtianki.

Na zewn徠rz nic nie zdradza這 jej niezwykle bogatego 篡cia mistycznego. Gorliwie spe軟ia豉 swe obowi您ki, wiernie zachowywa豉 wszystkie regu造 zakonne, by豉 skupiona i milcz帷a, a przy tym naturalna, pogodna, pe軟a 篡czliwej i bezinteresownej mi這軼i dla bli幡ich.

Ca貫 jej 篡cie koncentrowa這 si na konsekwentnym d捫eniu do coraz pe軟iejszego zjednoczenia z Bogiem i na ofiarnej wsp馧pracy z Jezusem w dziele ratowania dusz. Jezu m鎩 - wyzna豉 w Dzienniczku - Ty wiesz, 瞠 od najwcze郾iejszych lat pragn窸am zosta wielk 鈍i皻, to jest, pragn窸am Ci kocha tak wielk mi這軼i, jak Ci jeszcze dotychczas 瘸dna dusza nie kocha豉 (Dz. 1372).

G喚bi jej 篡cia duchowego ods豉nia Dzienniczek. Uwa積a lektura tych zapisk闚 daje obraz wysokiego stopnia zjednoczenia jej duszy z Bogiem: wielkiego udzielania si Boga jej duszy oraz jej wysi趾闚 i zmaga na drodze ku chrze軼ija雟kiej doskona這軼i. Pan obdarzy j wielkimi 豉skami: darem kontemplacji, g喚bokiego poznania tajemnicy mi這sierdzia Bo瞠go, wizjami, objawieniami, ukrytymi stygmatami, darem proroctwa i czytania w duszach ludzkich, a tak瞠, rzadko spotykanym, darem mistycznych za郵ubin. Tak bardzo obdarowana pisa豉: Ani 豉ski, ani objawienia, ani zachwyty, ani 瘸dne dary jej (duszy) udzielone nie czyni j doskona陰, ale wewn皻rzne zjednoczenie duszy mojej z Bogiem. (...) 安i皻o嗆 i doskona這嗆 moja polega na 軼is造m zjednoczeniu woli mojej z wol Bo膨 (Dz.1107).

Opr鏂z prze這穎nych i kilku spowiednik闚 nikt nie zdawa sobie sprawy z niezwyk這軼i jej prze篡. Wtajemniczeni za, kt鏎ym zwierzy豉 si ze swych wizji, nie odnosili si do niej przychylnie. Od kierownik闚 duchowych cz瘰to s造sza豉: "Niech siostra sobie wybije z g這wy, 瞠by Pan Jezus mia z siostr tak poufale przestawa, z tak n璠zn, z tak niedoskona陰. Pan Jezus tylko ze 鈍i皻ymi duszami obcuje". R闚nie ks. Micha Sopo熥o - kt鏎y potem szerzy przes豉nie Bo瞠go Mi這sierdzia i za這篡 Zgromadzenie Si鏀tr Jezusa Mi這siernego - pocz徠kowo chcia zrezygnowa z funkcji spowiednika s. Faustyny, a nawet pos豉 j na badania psychiatryczne.

Po pierwszym roku nowicjatu przysz造 niezwykle bolesne do鈍iadczenia mistyczne, tzw. ciemnej nocy, a potem cierpienia duchowe i moralne zwi您ane z realizacj pos豉nnictwa, jakie otrzymywa豉 od Chrystusa Pana. S. Faustyna swoje 篡cie z這篡豉 w ofierze za grzesznik闚 i z tego tytu逝 doznawa豉 tak瞠 r騜nych cierpie, aby przez nie ratowa ich dusze. W ostatnich latach 篡cia wzmog造 si cierpienia wewn皻rzne, tzw. biernej nocy ducha, i dolegliwo軼i organizmu: rozwin窸a si gru幢ica, kt鏎a zaatakowa豉 p逝ca i przew鏚 pokarmowy. Z tego powodu dwukrotnie, po kilka miesi璚y, przebywa豉 na leczeniu w szpitalu na Pr康niku w Krakowie.

Zupe軟ie wyniszczona fizycznie, ale w pe軟i dojrza豉 duchowo, mistycznie zjednoczona z Bogiem, zmar豉 w opinii 鈍i皻o軼i 5 pa寮ziernika 1938 roku, maj帷 zaledwie 33 lata, w tym 13 lat 篡cia zakonnego. Jej cia這 z這穎no w grobowcu na cmentarzu klasztornym w Krakowie-ζgiewnikach, a w czasie procesu informacyjnego w 1966 roku przeniesiono do kaplicy.

Wielka misja s. Faustyny polega豉 na przypomnieniu ca貫mu 鈍iatu prawd o mi這軼i Boga do ka盥ego cz這wieka, na przekazaniu nowych form kultu Mi這sierdzia Bo瞠go oraz zapocz徠kowaniu dzi ju wielkiego ruchu czcicieli i aposto堯w Mi這sierdzia Bo瞠go, daj帷ych 鈍iadectwo dzieci璚ej ufno軼i wobec Boga i mi這sierdzia wobec bli幡ich.

 

On-line:

Nasz witryn przeglda teraz 35 goci